„Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który odnosi sukces, oznacza to, że ktoś kiedyś podjął odważną decyzję!”
Peter Drucker

Okiem eksperta

Franczyza zgodna z naturą – dlaczego warto w to zainwestować?

Każdy, kto decyduje się na franczyzę musi stanąć przed wyborem sieci, do której chce dołączyć. Warto przemyśleć to pod kątem panujących trendów rynkowych i zwrócić uwagę na te, które w przyszłości dalej będą aktualne – z franczyzodawcą zwiążemy się na kilka lub kilkanaście najbliższych lat. Jedną z bezpiecznych możliwości jest dynamicznie rozwijający się trend eco.

Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności
Jeśli po rozważeniu wszystkich możliwości zdecydowaliśmy się na franczyzę należy zastanowić się nad wyborem marki, z którą będziemy współpracować. Decyzja nie jest łatwa ponieważ na rynku jest wiele konceptów. Prowadzenie interesu pod szyldem znanej marki, która istnieje już od pewnego czasu na rynku i zajmuje na nim wysoką pozycję, jest bezpieczniejsze niż budowanie wizerunku od podstaw. Koncept biznesowy franczyzodawcy został przetestowany i przynosi innym zyski, dlatego też warto zwrócić uwagę na firmy, których sieć franczyzowa jest już rozwinięta – mówi Bernard Błędowski – Manager Sieci Franczyzowej w firmie Organique. Plusów takiej współpracy jest sporo. Między innymi doświadczenie, wiedza, sprawdzone metody działania. Właściciel sieci będzie pełnił rolę doradcy, zapewni szkolenia, przejmie na siebie kwestie marketingu oraz promocję marki na szeroką skalę. Ważne również są kwestie kapitału oraz wszystkich elementów, które firma daje na starcie.

Brak konserwantów, organiczne surowce, bezpieczne formuły, home SPA – o co chodzi?
Zmiany klimatyczne, katastrofy naturalne i anomalie pogodowe to tematy regularnie nagłaśniane przez media. Edukacja ekologiczna i szeroki dyskurs publiczny upowszechnia wiedzę o skutkach naszych nawyków konsumpcyjnych i podejścia do środowiska przyrodniczego. Świadomość konsumentów dzięki temu wzrasta, wiemy, jak dbać o dobro natury, aby czerpać z niej jak najwięcej korzyści. Kierujący się motywem slow life konsumenci wierzą, że przez długi czas będą cieszyć się dobrym zdrowiem, lepszym samopoczuciem i wewnętrzną harmonią. Dlatego produkty podążające tym tropem cieszą się coraz większą popularnością. Podczas biznesowych wyborów warto zwrócić uwagę na te trendy. Konsumenci cenią sobie produkty mające bezpieczne formuły, wytworzone z naturalnych składników, często organicznego pochodzenia, które budzą ich zaufanie. Dobra koniunktura i optymistyczne prognozy doprowadziły do wzrostu liczby firm, które produkują i sprzedają kosmetyki naturalne. W 2014 r. wartość rynku kosmetyków naturalnych w Polsce przekroczyła 3,4 mld euro, co plasuje nas w czołówce najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie. Z powyższej analizy wynika, że to właśnie rynek produktów eko w najbliższym czasie będzie dobrym pomysłem na biznes. Świadomych konsumentów jest coraz więcej, a ci z kolei świadomie wybierają produkty. Poświęcaj swój czas na poszukiwania. Marka Organique podąża za tym trendem i daje możliwość innym prowadzić wspólnie z nami swój biznes oparty na wartościach slow life. Aktualnie mamy sieć franczyzową składającą się z 50 sklepów w Polsce, a dodatkowo działamy jeszcze za granicą – dodaje Bernard Błędowski – Manager Sieci Franczyzowej w firmie Organique.

Życie bardziej naturalne to więcej niż chwilowa moda. Ludzie pragną stosować produkty, które łączą naturę z nowoczesnym stylem życia. Wysoka jakość kosmetyków jest coraz bardziej pożądana, stąd z roku na rok rośnie grupa konsumentów, którzy chcą używać skutecznych produktów do pielęgnacji naturalnego pochodzenia. We współczesnym, rozwiniętym i uprzemysłowionym świecie człowiek dąży do jak najbliższego kontaktu z naturą. Warto to uwzględnić, przeglądając oferty franczyzy w oczekiwaniu na duże zyski.

Bernard Błędowski_Manager Sieci Franczyzowej w Firmie Organique

Bernard Błędkowski – Manager Sieci Franczyzowej